Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Starostwo Powiatowe w Szczecinku

Kolorowy pasek

Wydawanie zatrzymanego prawa jazdy lub przywrócenie uprawnień

STAROSTWO POWIATOWE W SZCZECINKU

WYDZIAŁ KOMUNIKACJI TRANSPORTU I DRÓG

ul. Warcisława IV 16, 78 – 400 Szczecinek

www.powiat.szczecinek.pl, e-mail:

j.konaszewska@powiat.szczecinek.pl, d.babinska@powiat.szczecinek.pl

 

 

 

 

 

WYDAWANIE ZATRZYMANEGO PRAWA JAZDY LUB PRZYWRÓCENIE UPRAWNIEŃ

 

 

WYMAGANE DOKUMENTY:

 

  • Wypełniony wniosek o zwrot zatrzymanego prawa jazdy lub przywrócenie uprawnień,
  • Orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami i / lub orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdami - jeżeli osoba była skierowana na takie badania.

 

OPŁATY:

 

Przy wniosku pobierana jest opłata ewidencyjna w wysokości 0,50 zł, lub 100,50 zł (gdy konieczna jest wymiany prawa jazdy na nowy dokument).

 

Opłatę można wnieść w kasie Bałtyckiego Banku Spółdzielczego (pok. 29) w Starostwie Powiatowym lub przelewem bankowym na nr: 28 85661042 0501 1287 2004 0005.

 

Opłaty można dokonać również kartą płatnicza w pokoju 25 - prowizja za transakcję wynosi 2 zł

W przypadku dokonywania opłaty przez inną osobę niż wnioskodawca, prosimy o wpisanie w tytule opłaty danych wnioskodawcy (imienia oraz nazwiska).

 

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

 

Niezwłocznie

 

SPOSÓB ZAŁATWIENIA

·         Sprawa załatwiana jest niezwłocznie

·         W przypadku zatrzymania prawa jazdy lub cofnięcia uprawnień na okres przekraczający rok, warunkiem przywrócenia uprawnień jest zdanie z wynikiem pozytywnym egzaminu sprawdzającego kwalifikacje zgodnie z art. 49 ustawy o kierujących pojazdami.

Wydanie lub odmowa wydania zatrzymanego prawa jazdy oraz przywrócenie uprawnień następuje w drodze decyzji administracyjnej.

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Starosta Szczecinecki - Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg.

 

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

 

Pokój nr 25.

Poniedziałek, wtorek, środa i piątek od godz. 800 do godz. 1500.

Czwartki od godz. 800 do godz. 1700.

 

Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr tel. 94 3729218.

 

TRYB ODWOŁAWCZY:

 

Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Starosty Szczecineckiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

 

ULGI:

 

Brak

 

 

PODSTAWA PRAWNA:

 

1.       Ustawa o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2017 poz. 978 ze zm.)

2.       Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 r. 231.)

 

 

 

 

 

Metadane

Źródło informacji:Joanna Konaszewska
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Joanna Konaszewska
Data wprowadzenia:2016-05-05 09:29:05
Opublikował:Joanna Konaszewska
Data publikacji:2016-05-05 09:31:45
Ostatnia zmiana:2018-02-21 11:53:29
Ilość wyświetleń:485
Starostwo Powiatowe w Szczecinku
ul. Warcisława IV 16, 78-400 Szczecinek

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij